Tryck på rubrikerna för mer information!
Assistans 24/7 AB har tillstånd från Inspektionen för Vård och Omsorg, IVO att bedriva verksamhet inom personlig assistans till vuxna och barn med funktionsnedsättning.
Vi som driver Assistans 24/7 har själva arbetat som personliga assistenter med människor som har funktionsnedsättning.
Detta har gett oss viktig erfarenhet som vi kan använda i Assistans 24/7. Vi vet vad som förväntas av en personlig assistent och vi vet vad en personlig assistent förväntar sig av sin arbetsgivare.
Som assistansanordnare utför vi regelbundna kvalitetskontroller av den personliga assistans som våra personliga assistenter utför.
Vi har som målsättning att Assistans 24/7 alltid ska leverera personlig assistans av högsta kvalitet till våra brukare.
Som kund hos Assistans 24/7 bistår vi dig med juridisk rådgivning när du behöver det. Det kan exempelvis behövas vid en överklagan om beslut gällande din personliga assistans.
Behöver du hjälp i kontakten mellan dig som brukare och olika myndigheter i landet?
Som kund hos Assistans 24/7 hjälper vi dig med dina myndighetsärenden för att underlätta din vardag.
Vi har som målsättning att ha konkurrenskraftiga löner för våra anställda.
Vi har från start arbetat fram tydliga rutiner och riktlinjer för vår verksamhet. Vi arbetar under tillsyn av Inspektionen Vård och Omsorg och vi utgår alltid utifrån gällande regelverk och lagar när vi utformar rutiner i Assistans 24/7.
Vi har som krav att allt arbete som vi utför, både personlig assistans samt administrativt arbete ska genomsyras av de regler och riktlinjer som vår verksamhet lyder under.
På Assistans 24/7 värnar vi om trygga anställningsvillkor för våra anställda. Vi har från start kollektivavtal med KFO-Kommunal.
Vi ser de personliga assistenter som arbetar för den enskilde brukaren som ett team, en sammansvetsad arbetsstyrka som har samma mål; brukaren och brukarens personliga assistans i fokus!
För att få en rak och tydlig kommunikation med våra personliga assistenter hos respektive brukare har vi alltid en arbetsledare för varje team av personliga assistenter. Genom arbetsledaren kommunicerar vi viktig information till de övriga assistenterna i varje team.
Allt administrativt arbete hos brukaren ska utgå från våra rutiner för att tydliggöra vad som ska göras vid varje ny situation som uppkommer i det dagliga arbetet.
Vi är måna om att all personal på Assistans 24/7 ska ha den utbildning som krävs för att kunna utföra ett arbete som personlig assistent.
Vi håller löpande utbildningar i viktiga områden för vår personal för att de alltid ska känna sig trygga i sina arbetsuppgifter och hålla sig uppdaterade.
Vi har enskilda utbildningar anpassade efter varje enskild brukares behov. Enskild utbildning hålls efter behov hemma hos brukaren för hela teamet av assistenter.
Vi vill underlätta det administrativa arbetet för våra brukare och personliga assistenter, vi erbjuder därför digital schemaläggning för dig som personlig assistent.
Detta gör att eventuella missförstånd gällande schemaläggning minskar då alla personliga assistenter kan se sitt schema och de tider de ska arbete innevarande och kommande månad.
En av våra viktigaste byggstenar som genomsyrar vår verksamhet är tillgänglighet. Precis som vårt namn Assistans 24/7 innebär, är vi tillgängliga vid akuta situationer för dig som kund eller assistent 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan.